Not Dead Yet av Peter James

Jag hade inte läst det här trots allt. :P
 
Handling
Days before one of Hollywood's hottest stars, Gaia Lafayette, leaves home for a movie role on location in Brighton, England, there is a bungled attempt on her life. The whole city of Brighton awaits Gaia's arrival, including her dangerously obsessive Number One fan looking for revenge and an anxious Detective Superintendent Roy Grace, charged with protecting Gaia.

When a mutilated torso is found on a chicken farm miles away in the countryside, Roy Grace has no reason at all to connect this to the star's visit to the county. But as events rapidly begin to unfold, Roy Grace and his team find themselves in a desperate race against time to save Gaia's life from a clever maniac who will stop at nothing to kill her.

 

Antal Sidor: 440
Utgiven: 2012


Recension
Jag har älskat Peter James sedan första boken jag läste! Men den här boken började så extremt segt, jag visste knappt om jag skulle orka med att läsa hela. 

Men jag kämpade på och någonstans där i mitten började den bli riktigt spännande och jag var glad att jag fortsatte. 

Han skriver så bra att man fastnar direkt och kan inte sluta vända blad när det är dags att uppdaga allting. (Även om han som sagt hade kunnat göra en bättre start!)

Jag gillar verkligen Cleo som karaktär, verkar som att hon passar Roy på så många fler plan än Sandy. Och på tal om henne. Man fick äntligen veta varför hon försvann - jag blev lite besviken på den historien faktiskt. Efter att ha byggt upp det i 8 böcker så kunde han väl ha kommit på en lite mer spännande historia? Nåväl, det var trevligt att få svaret på några funderingar i alla fall! 

Trots att boken var lite seg och så i början så avslutade den bra och jag ser fram emot nästa bok, Dead Man's Time, som kommit i år.

 

Betyg
3 katthuvuden av 5 möjliga

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback