Pandemonium av Lauren Oliver

Handling
The old life is dead.

But the old Lena is dead too.

I buried her.

I left her beyond a fence, behind a wall of smoke and flame.

In this electrifying follow-up to her acclaimed New York Times bestseller Delirium, Lauren Oliver sets Lena on a dangerous course that hurtles through the unregulated Wilds and into the heart of a growing resistance movement. This riveting, brilliant novel crackles with the fire of fierce defiance, forbidden romance, and the sparks of a revolution about to ignite.

 

Antal Sidor: 375
Utgiven: 2013

 

Recension
Det här är fortsättningen på Delirium.

Jag har märkt ett mönster med Olivers böcker.. De börjar hur segt som helst och avslutas jättespännande! 
Ibland börjar de lite väl segt, men blir bättre och bättre.

Jag gillar hur Lena fortsatte att växa in i rollen som vilding i andra boken. Jag gillade dessutom de andra karaktärerna som hon möter och jag gillar hennes liv. Det enda jag inte gillade (främst i början) var hoppandet mellan nu- och dåtid. Fast den känslan gick över ganska snabbt.

En sak jag definitivt gillar med Lauren Oliver är att hon skriver bra. Böckerna är otroligt välskrivna! Speciellt för att vara ungdomsböcker. Jag hoppas nästan att de svenska översättningarna är minst lika bra som de är på orginialspråket! 

Just nu håller jag på med tredje (och sista) boken.

Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback