De Dödas Strand av Carrie Ryan

Handling
Gabry har haft en trygg uppväxt med sin mor Mary. Men en ödesdiger natt förändras allt, då Gabry och några av hennes jämnåriga tar sig över stadsmuren och in i det förbjudna området utanför. För i mörkret i den övergivna nöjes­parken lurar mardrömmen och på bara några minuter är flera av dem döda och resten blir snart tillfångatagna av stadens milis. Bara två av ungdomarna kommer undan: Catcher, som bär på den fruktansvärda smittan, och Gabry, som måste hitta en styrka inom sig som hon inte trodde att hon hade, lämna allt det trygga bakom sig och ge sig ut i det okända.
 
Antal Sidor: 425
Utgiven: 2012
 
Recension
Det här är andra delen i Ryans zombieserie.  Jag gillade nästan den här boken lite mer än den första. Jag gillade hur man fick följa förändringarna som hade skett under de år som Mary bott i Vista. Jag gillade dessutom hennes dotter. Hon var som en härlig karaktär, ibland. 
 
Det jag inte gillade med boken var just förändringarna också. Att författaren skrev om vissa saker som man inte riktigt hängde med på eftersom de inte fanns beskriva, eller hade blivit berättade om någonstans. Det var lite synd och dessutom saker man gärna hade velat läsa mer om.
 
Det blev lite mycket med kärlekstriangeldramat emellanåt, men det tog som inte över boken, vilket var positivt.
 
Jag gillade även att boken höll kvar en viss spänning. Det tog längre tid för mig att läsa den här boken, inte på grund av att den var dålig utan för att jag hade annat att göra, men spänningen lyckades hon med.
 
Nu har jag snart läst ut tredje (och avslutande) delen så jag återkommer om en recension på den med.
 
Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback