Delirium av Lauren Oliver

Handling
They say that the cure for Love will make me happy and safe forever. And I've always believed them. Until now. Now everything has changed. Now, I'd rather be infected with love for the tiniest sliver of a second than live a hundred years smothered by a lie.


Antal Sidor: 441 (inkl. extra material)
Utgiven: 2012
 
 
Recension
Jag hade svårt för att bestämma mig vad jag tyckte om den här boken. Till slut beslöt jag mig för att jag tyckte att den var OK. 
 
Jag hade problem med att den var så seg att komma igång. Författaren hade kunnat komma till "the good stuff" lite fortare enligt mig.
 
Annars gillade jag twisten med att kärlek skulle vara en sjukdom och någonting man behövde kurera sig ifrån. Jag gillade även karaktärerna, de kändes verklighetstrogna. Enda problemet jag hade var med Hana ett tag där i mitten, men det gick som över sedan. 

Mina favoritkaraktärer blev nog Alex - han var rolig han och Lena - jag gillade verkligen hennes förändring!
 
Nu ska jag hugga tag i andra delen och se om jag gillar den mer.. eller kanske mindre..
 
Betyg
3½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback