Den mörka staden av Carrie Ryan

Handling
En gång i tiden var den Mörka staden fylld med fantastiskt ljus, mäktiga byggnader och vackert klädda människor i kostymer och skyhöga klackar. Nu är staden en ruin, dess stålbalkar pekar nakna mot himlen och på de ogrästäckta gatorna driver de oheliga omkring, ständigt hungriga.

I staden bor Annah, som skulle göra vad som helst för att slippa ifrån sin verklighet och vara tillbaka i byn där hon växte upp, i De vassa tändernas skog. Annah kan inte glömma sin tvillingsyster Abigail som hon lämnade gråtandes på en stig i skogen och aldrig mer återfann.
 
 
Antal Sidor: 388
Utgiven: 2013
 
 
Recension
Det här är den tredje och avslutande delen.

Här fick man följa Annah som huvudperson. Jag gillade inte riktigt henne - hon var lite tråkigare i jämförelse med de andra karaktärerna. Hur som helst. Sista boken var intressant, inte superbra men inte jättedålig heller.
 
Jag gillade författarens kreativitet och hur hon skrev om saker som gjorde att jag ville fortsätta läsa klart boken. 
 
Det var en bra avslutande bok på en triologi även om jag kände att jag inte tyckte om slutet speciellt mycket. 

Det känns också som att det kan finnas material till att fortsätta skriva på samma serie - trots att det bara skulle vara en triologi. Vi får väl se om den saken.
 
Jag tyckte i alla fall bäst om första boken. Den var mest intressant och spännande. Sedan gillade jag inte riktigt att hon bytte huvudkaraktärer och flyttade fram historien flera år. Hon gjorde inte det på ett speciellt snyggt sätt. Som jag skrev i tidigare recension, ibland saknade man händelserna som hon berättare om men aldrig skrev ut i böckerna. 
 
Betyg
2 ½ katthuvuden av 5 möjliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback