Hej Bokkunsument!

Hittade jag här
 
http://boktok73.blogspot.se/2013/11/hej-bokkonsument.html
 
Orginialet (med de faktiskta frågorna) återfinns här
 
http://www.marcusbiblioteket.com/?p=6628
 
Här är mitt resultat...
 
 
 
Tadaaa! Du är: Nördgeeken
 

Du gör typ alla dina bokinköp på SF-bokhandeln. Du är där väldigt ofta. Väldigt väldigt ofta. Du kanske till och med jobbar där. Eller så borde du det. Eller så tror du bara att du jobbar där.

Hur som helst, du tycker att:
*alla böcker borde börja med en detaljerad karta.
*en bok bör vara minst 500 sidor lång, annars bör det kallas vid sitt rätta namn: folder, pamflett eller sms.
*en bok bör ha minst två uppföljare, annars är det väl knappast värt att engagera sig djupare än vad du engagerar dig i ett one night stand.

När du hittar ett författarskap du gillar köper du hela backlistekatalogen. Viktigt att omslagen ska matcha. Går liksom inte att köpa några GoT-böcker på svenska och några på engelska. Eller typ de två första Hunger games i det svarta omslaget och den tredje i den metalliska utgåvan. FATTARUVÄLLE!! Så här säger du om någon ifrågasätter dig.

Du önskar att det var socialt accepterat att jobba i Steampunk-kläder och du har förmodligen ett jobb som kräver hög intelligens men som tyvärr aldrig kommer att ge dig de inkomster du behöver för att på riktigt stilla ditt bokbegär samt de merchinköp du egentligen har behov av för att kunna leva ett värdigt liv.

Har du en partner är förmodligen ditt största problem att övertyga denna om det geniala i att köpa/bygga en Tardis-bokhylla och placera denna mitt i vardagsrummet. Ge inte upp, kraften är med dig, du kommer leva länge och blomstra. Det är väl typ sån ni pratar?

 

Kommentar på detta..

Haha, jadu. Till en viss del stämde det ju faktiskt, men jag har faktiskt inte gjort ett enda bara gjort ett enda inköp på SF-bokhandeln tror jag (som jag minns) och det var en Sagan om Isfolket-bok när jag höll på att samla in dem. Det är i alla fall det enda jag minns. Jag vet inte ens om den affären blev av, haha.

Och faktiskt.. det med omslagen stämmer.. Jag vill till exempel ha Belgarions Son i pocket, men "mina" pocketutgåvor säljs ju inte längre så det sket sig, tyvärr!

Fast jag behöver inte köpa alla nya böcker, jag kan läsa dem på jobbet! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback