Odödlig av S.J Bolton

Odödlig (inbunden)
 
 
 
 
Antal Sidor: 438
 
 
Utgiven: 2013-08-14
 
 
Serie: Lacey Flint (del 3)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Elvaårige Barney Roberts - liksom alla andra som läser dagstidningarna - vet att mördaren snart kommer att slå till igen.
Offret kommer att vara ännu en pojke, som han själv. Kroppen kommer att ha tömts på blod och lämnats kvar någonstans på en strand längs Themsen. Det kommer inte att finnas några ledtrådar för London-poliserna Dana Tulloch och Mark Joesbury. Ingen förvarning om vem som blir nästa offer. Ingen riktig anledning för Barneys vän och granne, Lacey Flint, att bli involverad, eftersom hon är ledig från sitt jobb på Londonpolisen - och inte en chans att hon ska kunna hålla sig borta.
Klockan tickar, våldet eskalerar och barns liv står på spel - Lacey och Barney vet att de inte har råd med ett enda felsteg om de ska klara sig igenom det här med livet i behåll.
 
 
Tankar om boken
Livrädd var jag faktiskt livrädd för och Nu ser du mig var läskig att läsa sent på kvällen. Den här boken.. Mjaa.. 

Fortfarande, Bolton kan skriva obehagligt så det är riktigt skrämmande (och spännande) samt att hon skriver på ett sätt som gör det omöjligt att förutspå mördaren!

Men den här boken kändes lite... tråkig i jämförelse med de andra två.
Det kändes som att efter de två första böckerna förväntade jag mig lite mer.. action! 
Och sedan tycker jag att motivet för morden var ganska skumt. Det kändes inte äkta (lite påklistrat faktiskt).
 
Inte för att något av ovanstående hindrade mig från att sträckläsa ut boken..


Till sist.. Jag blev väldigt förvånad att Joesbury hade barn, inte för att det hindrade mig från att tycka illa om honom ändå! 
 
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback