Svara om du hör mig av Ninni Schulman

Svara om du hör mig (inbunden)
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 414
 
 
 
Utgiven: 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Det är tidig oktobermorgon och utanför slaktboden i Uvanå samlas byns jaktlag för ännu en dag bland björn och varg i Tiomilaskogen. Några timmar senare hittas en av älgjägarna, Pär Sanner, död på sitt pass medan hans fjortonåriga dotter som varit med honom är försvunnen.

Vem av jaktkamraterna har velat Pär så illa? Finns det någon koppling till den tjuvskjutna vargen som hittades några veckor tidigare? Eller har hans tvivelaktiga affärer blivit hans död? Att Hagforspolisens nya krimchef, Petra Wilander, är lika misstänkt som alla andra i jaktlaget gör mordutredningen än mer komplicerad.
 
 
 
Tankar om boken
Åter igen en bra bok av författaren, men jag saknade någonting och kan inte riktigt sätta fingret på vad det var.

Det kändes inte som att boken höll samma höga kvalité som de två förra och att karaktärerna hade blivit tråkiga. Som sagt, jag kan inte riktigt förklara det på ett bra sätt.

Men jag gillade boken. Vissa tillfällen var den spännande och vissa tillfällen var den bara löjlig och irriterande (av någon anledning var den mest på det sättet på Magdalenas delar). 
 
Jag tyckte inte att utredningen blev mer komplicerad för att Petra var "misstänkt", men det jag undrade mest över var varför hela historien med vargen ens var med? Jag förstår syftet med en sidoberättelse, men kunde författaren inte hittat på en mer spännande situation då? Vargen kändes bara... onödig!
 
 
 
Betyg
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback