Dead ever after av Charlaine Harris

Dead Ever After (häftad)
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 352
 
 
 
Utgiven: 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Sookie Stackhouse has one last adventure in store.
 
Life has taken her from a waitress in Merlotte's Bar, Bon Temps, to part owner; from social outcast to the heart of her community; from a vampire's girlfriend to the wife of one of the most powerful vampires in the state. She has survived explosions, revolutions and attempts on her life. Sookie has endured betrayal, heartbreak and grief...and she has emerged a little stronger, and little wiser, every time. But with life comes new trials...The question is, in the end: who will love, who will live, and who will be dead ever after?
 
 
 
Tankar om boken
Det här är alltså sista boken i den långa serien om Sookie Stackhouse. 
Det var många år sedan jag läste första (Dead until Dark)  och blev överförtjust. Under seriens  gång har denna förtjusning gått både upp och ned, mest neråt. 
 
Jag tycker att Charlaine Harris skriver bra och varför hon valde att avsluta serien med en sån här uppenbart genomstressad bok förstår jag inte! 
Handlingen kändes påtvingad och det var som att hon försökte sammanfatta hela serien i sista boken, inklusive alla gamla karaktärer som var tvungen att hälsa på igen. Det kändes enbart pinsamt och dåligt.
 
I mina ögon var det dags att ta asked från Sookie för flera böcker sedan (och om jag inte minns fel hade författaren sagt att nån bok ett tag bakåt skulle varit den sista). 
 
Jag gillade åtminstone en sak med boken och det var slutet.
 
 
Betyg

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback