Flickan från ingenstans av Justin Cronin

Flickan från ingenstans (inbunden)
 
 
 
 
Antal sidor: 907
 
 
 
Utgiven: 2011
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag läste aldrig klart den här boken och jag ska berätta varför:
 
  • Boken började bra och kändes visserligen seg, men den höll ändå ett mått av spänning och intressanta händelseförlopp.

  • Efter ungefär halva boken hände någonting, för helt plötsligt så var det nya karaktärer och ny tid, vilket jag inte alls hängde med på eller gillade (Jag gillade ju Wolgast & Amy!)

  • Boken i sig är alldeles för tjock, den hade kunnat kortas ned (speciellt med tanke på att det är första boken av tre...)

  • Jag störde mig på författarens sätt att skriva, mer detaljerat finns knappt (förutom hos Tolkien!)

  • Avslutningsvis kändes det som en sämre kopia av att vilja vara en Stephen King!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback