Mitt bultande hjärta av Alf Kjetil Walgermo

Mitt bultande hjärta (kartonnage)
 
 
 
 
Antal Sidor: 207
 
 
 
Utgiven: 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Amanda är snart 14 år och förälskad. David är ny i skolan och den finaste kille hon vet. Men vill han vara med någon som plötsligt inte fungerar som hon ska? Som inte längre orkar cykla och bada och skratta?
 
Någon med ett hjärta som är för stort?
 
 
Tankar om boken
Wow! Den här boken läser vi i bokcirkeln jag gick med i (och skrev om i ett tidigare inlägg) och jag kan bara säga wow!
 
Bokens huvudkaraktär Amanda är så som en 14 årig tjej ska vara - nervös inför killar, förälskad och orolig för att hennes bröst inte växer. 
Hela karaktären skriker av trovärdighet (i min mening) och speciellt relationen mellan Amanda och Jenny, som är de allra bästa vännerna!
 
Jag gillade verkligen den här boken och kan med gott samvete säga att det var en av de bättre ungdomsböcker jag har läst i år.
Den berörde mig verkligen och jag både skrattade och grät mig ikapp med Amandas historia. 
 
Om och när jag får möjligheten till ett boksamtal skulle jag definitivt välja den här boken, för den behandlar inte bara en kärlekshistoria utan även djupare ämnen som (framför allt) döden på ett väldigt bra och gripande sätt.
 
Jag rekommenderar absolut folk att läsa den här boken. Ung som vuxen!
 
Betyg

   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback