Den femte vågen av Rick Yancey

 
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 390
 
Utgiven: 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Cassie har överlevt de tre första faserna av en utomjordisk attack. Hennes föräldrar är döda och lillebrodern tillfångatagen. Nu flyr hon för livet, hon flyr från De andra. De andra ser ut som människor, men de har ett uppdrag som de sköter med kallblodig perfektion - att döda alla de ser. Cassie har valt att inte lita på någon. Hon vet att ensam är stark inte bara är ett utnött uttryck, utan det kanske enda sättet att hålla sig vid liv.
 
 
Recension
Andra världskriget --> världskrig + Sci-Fi = den här boken!

Jag hade hört många positiva kommentarer och tänkte, ja men det låter ju bra. Men njaa.. För det första så är det verkligen en ungdomsbok ut i fingerspetsarna, jag fick ingen känsla av att det skulle vara någon bra crossover-bok! Framför allt språket kändes väldigt enkelt och "ungt". 

För det andra tyckte jag att boken var lite förvirrande med hoppandet i tiden och mellan de olika vågorna... Jag hade velat ha mer kött på benen från varje våg och följa utvecklingen mer. För mig känns det som att det hade varit smartare att göra två eller tre böcker istället för bara en!
 
Men jag gillade Cassie lite grann. 
 
Undra hur länge det dröjer innan den här boken blir till film också...
 
 
 
Betyg
 

Kommentarer
Elina säger:

Den vill jag läsa, du har inte lust att byta bort den? :)

Svar: Åh, men det är inte min bok :)Den var bibliotekets :P
Diana None

2013-09-13 | 14:12:05
Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se
Elina säger:

Haha, ja då är nog inte så smart ;)

2013-09-13 | 16:32:26
Bloggadress: http://marklarsbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback