Överenskommelser av Simona Ahrnstedt

 
 
 
 
 
Antal Sidor: 389
 
 
 
Utgiven: 2011
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Det är i december 1880 på Operan de möts för första gången. Hon - Beatrice Löwenström som bor med sin farbrors familj och som lever ett hårt hållet konventionellt borgarliv. Han - karismatiske Seth Hammerstaal, stadens mest omtalade ungkarl, en av Sveriges rikaste män som aldrig har levt sitt liv efter någon regelbok.

Efter den kvällen tycks de ständigt korsa varandras vägar i Stockholms societet. Seth fascineras av Beatrices intelligens, frispråkighet och hon liknar ingen annan kvinna han tidigare mött. Det dröjer inte länge förrän Beatrice och Seth inser att de är involverade i en mycket komplicerad men passionerad romans.

Men det finns planer och överenskommelser som personer i Beatrices närhet har avtalat - planer som varken innefattar frihet, lycka eller Seth ...
 
 
 
Recension
Det märktes att det här var en debutroman, men en ganska välskriven sådan, vilket är ovanligt enligt mig.

Jag gillade boken, det var lite mindre tantsnusk i jämförelse med de andra två böckerna och lite mer handling. 
 
Det finns en scen som jag fann extremt obehaglig, men boken bjöd även på lite skratt, speciellt i samband med två karaktärer som jag inte kunde låta bli att tycka om!
 
Tror nog att efter många om och men så är det här en ganska lättläst författare, man behöver inte tänka så mycket och det kan vara en skön omväxling mot det jag läser i vanliga fall! 
 
 
Betyg
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback