Tematrio - tegelstenar

Jag fann inlägget om Tematrio på tegelstenar här
http://lyrannobel.blogspot.se/2013/09/tematrio-tegelstenar.html?m=1
 
Mitt bidrag till detta blir
 
1. Välj valfri George R.R Martin-bok! A game of thrones, A Clash of Kings, A Storm of Swords, A Feast for Crows, A Dance with Dragons. Alla är värdiga vinnare på den fronten.. 
Det blir inte bättre än så här. Ett kapitel känns som flera 100 sidor... På ett positivt sätt! Handlingarna, karaktärerna och till och med vissa platser verkar helt magiska.
Perfekta böcker att ha med sig på stranden, i en skön fåtölj eller på ett mysigt café!
 
 
2. Svärdet och Spiran - Ken follett. Inte den tjockaste tegelstenen, men en god kanditat!
Underbar berättelse om religion, kyrkor, sex och makt. Framför allt makt. Och byggtermer man förstår väldigt lite av.
 
3. Under the Dome/Under kupolen av Stephen King. Tror den slår GrrM med hästlängder ifråga om tjockleken.
Sci-fi på en relativt bra nivå. Jag personligen tyckte att boken blev lite väl over-the-top, men likt förbaskat så fastnade jag för den ändå! 
 
 
Jag har två bubblare till detta..
 
En värld utan slut - Ken Follett (läser just nu, snart klar).


Flickan från ingenstans - Justin Cronin (har inte läst, men vill läsa)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback