A witch in love av Ruth Warburton

A Witch in Love (häftad)
 
 
 
Antal Sidor: 416
 
Utgiven: 2012-07-05
 
Serie: Winter triologin (del 2)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Anna still finds it hard to believe that Seth loves her and has vowed to suppress her powers, no matter what. But magic - like love - is uncontrollable and soon, Anna is being hunted. Abe wants Anna to embrace her power, while Seth is pushing Anna to accept that his feelings are real. She finally does ...a moment too late. Suddenly, it's like the Salem witch trials all over again: burnings, torture and faceless judgements. In the face of the ultimate betrayal, who will save her?
 
 
Tankar om boken
Det var kämpigt att läsa ut den här boken. På det stora hela är den absolut inte dålig, jag tror bara att jag har läst lite för många YA böcker på sistone så de känns lite... tråkiga.
 
Jag gillar Anna som karaktär allt mindre också, i mina ögon är hon bara en gnällig ung tjej som vägrar acceptera att hon är häxa.. Jag menar, hur coolt vore inte det? Sedan det faktum att hon vägrar tro på att Seth faktiskt älskar henne (och det inte är på grund av hennes magi) det störde jag mig på igenom hela boken.
 
Jag gillar Emmaline däremot!
 
Och jag blir nyfiken på vad som hände med hennes mamma och jag hoppas man får veta mer om den saken i sista boken i triologin. Som jag ska läsa.. Eftersom jag lovade mig själv att avsluta serier jag påbörjat.
 
Betyg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback