Stjärnmärkt av Jessica Spotswood

Stjärnmärkt (kartonnage)
 
 
 
 
 
Antal Sidor: 362
 
 
Utgiven: 2014-01-13
 
 
Serie: Systrarna Cahill (del 2)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
Cate har gått med i systraskapet, en hemlig sammanslutning av häxor. Där axlar hon motvilligt den tunga bördan av att vara den utvalda, den häxa som en gammal profetia pekat ut som den som ska leda kampen mot brödraskapets tyranni och få till stånd en ny magisk tidsålder.

Men även inom systraskapet härskar intrigerna. Lojaliteter och tidigare allianser prövas, svek och faror lurar bakom varje hörn och systrarnas mod, kärlek och vilja att beskydda de man älskar testas till max.
 
 
Tankar om boken
Jag får verkligen inte känslan av att boken ska utspela sig i slutet av 1800-talet, men trots det så kan jag inte låta bli att gilla det.
 
Jag stör mig extremt mycket på den avundsjuka och svartsjuka systern, men den yngsta systern är helt underbar. 
 
Hela historien med ett krig mellan systrana och bröderna kan jag inte riktigt tåla, den känns lite banal, men å andra sidan så gillar jag verkligen kärlekshistorien mellan Cate & Finn.
 
 
Betyg
  

Kommentarer
En blogg om tv-serier & film säger:

Verkar bra

2014-07-20 | 12:52:56
Bloggadress: http://efji.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback