A witch in Winter av Ruth Warburton

A Witch in Winter (häftad)
 
Antal sidor: 368
 
Utgiven: 2012-01-05
 
Serie: Winter Triologin (del 1)
 
Följs av: A witch in love & A witch alone



 
 




 
Handling
Anna Winterson doesn't know she's a witch and would probably mock you for believing in magic, but after moving to the small town of Winter with her father, she learns more than she ever wanted to about power. When Anna meets Seth, she is smitten, but when she enchants him to love her, she unwittingly amplifies a deadly conflict between two witch clans and splits her own heart in two. She wants to love Seth, to let him love her - but if it is her magic that's controlling his passion, then she is as monstrous as the witch clan who are trying to use her amazing powers for their own gain. When love is tangled up in magic, how can you be sure what's real?
 
Tankar om boken
Jag gillar som sagt häxor och magi. Och den här bokserien erkänner jag glatt att jag föll för på grund av omslagen (till hela triologin). Tycker de är skitsnygga. Men boken i sig...
 
Mjaa...
Den hade kunnat få vara lite bättre faktiskt. Den kändes väldigt klisché och man förstod ganska fort vart det var på väg, tyvärr.
 
Nu har jag ju satt upp som "mål" för 2014 att jag ska läsa ut serier som jag har påbörjat eller påbörjar så att jag ska fortsätta med nästa del i denna och hoppas på att det kanske tar sig. För även om boken var väldigt förutsägbar så var den inte egentligen dålig. Vissa saker kunde bara ha gjorts bättre.
På plussidan är att den inte är ens i närheten så dålig som Den vita katten (serien Berörarna).
 
Betyg
 

Kommentarer
Linda säger:

bra tips

2014-01-25 | 19:15:31
Bloggadress: http://www.nattstad.se/Lindalinnros
veronica eriksson säger:

Bra tips! :) Kram

2014-01-25 | 23:12:36
Bloggadress: http://vveronicas.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback