Bortom varje rimligt tvivel av Malin Persson Giolito

Bortom varje rimligt tvivel (inbunden)

 
 
 
Antal Sidor: 452
 
 
Utgiven: 2012-10-03
 
 
Serie: Sophia Webster (del 2)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Handling
För tretton år sedan mördades en femtonårig flicka. Läkaren Stig Ahlin dömdes till livstids fängelse för mor det. Men ingen har glömt det bestialiska brottet. Stig Ahlin är känd som en av Sveriges mest hänsynslösa brottslingar.

När advokat Sophia Weber bestämmer sig för att hjälpa Stig Ahlin är det för att hon upptäckt avgörande brister i mordutredningen.

Men att Sophia gör sitt yttersta för att få sin klient frikänd väcker mångas avsky. Och ju mer hon får veta, desto svårare blir hennes arbete. Vad är hennes klient för man egentligen? Vad har han gjort? Och kommer hon någonsin att få veta sanningen?
 
Tankar om boken
Jag har börjat gilla den här författaren mer och mer faktiskt.. Även om jag vid denna bok började ifrågasätta mina val av böcker jag tycker om att läsa..

Jag störde mig ändå på några saker i den här boken. Främst tyckte jag att huvudpersonen var ovanligt gnällig. Herregud, hon är en vuxen, framgångsrik kvinna och beter sig som hon vore 5 år ibland. Det var lite irriterande att läsa om. Sedan störde jag mig på att författaren inte "skrev klart" historien. Eller, det kändes som så för mig.
Jag gillade definitivt inte slutet på boken!
Har någon annan läst den här boken? Vad tyckte du?
 
På det stora hela var det ändå en helt okej bok som fångade mitt intresse och höll kvar det genom hela boken.
 
Betyg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback